First Entry of This Month 💕
Hello December
Dah bulan december dah untuk tahun 2016 ni, dan ini bermakna hari jadi aku pun dah dekat. hehe. dont forget to grab me some presents 🎁.
Jadi, bermula dari bulan ni, waktu anda membaca entry ini aku akan mula mengupdate blog dengan menggunakan both language iaitu dalam bahasa melayu or in english. kalau aku tahu bahasa korea jadi 3 bahasa, kalau aku tahu japenese jadi 4 bahasa kalau eh dah dah. entah bila aku nak belajar semua bahasa tu. english aku pun kelaut.
Sebernanya ada sebab kenapa aku nak mula tulis entry dalam bahasa melayu dan sebabnya ialah aku ada jumpa macam reminder la or notification yang pihak blogger ni bagi dekat aku. dia cakap apa entah tapi yang aku faham dia kata "tulis entry dalam bahasa melayu mungkin boleh tambahkan pembaca blog which is aku tahu tak ada siapa pun yang interested nak baca blog aku yang tah pape ni. Tapi if korang yang tengah baca ni aku ucap taniah la kerana telah menjinak - jinak kan diri untuk mengetehui pasal mahluk Allah yang macam separuh manusia separuh alien 👽 ni. Hahah.
So untuk bulan ni ada beberapa perkara yang aku kene laksanakan iaitu study for my seriousness exam next year which is my spm, and make a little changes about myself to be a better person for the future. alamak dah start minah saleh balik dah. 😅 dan ada lah lagi perkara - perkara yang bakal aku lakukan sepanjang bulan 12 ni.
Seterusnya (dah macam karangan bm pulak dah, tak pe la practice make perfect ), hari ni a few things happen to me, okey first hari ni pagi je aku kene siap untuk pergi sekolah untuk ambik buku teks form 5. Sebernanya aku tak nak pergi hari ni (first sbb ingat nak suruh mama je pergi ambikkan, scd sbb malas nak tayang muka dkt sekolah) tapi bila tengok balik jadual untuk ambil buku teks hari ni....... jeng jeng ternampak pulak kelas Dia kene hantar buku hari ni tapi waktu berlainan. Jadi aku mcm semangat sikit la nak pergi tapi aku tak sangka pun akan dapat jumpa dia. Boleh pulak dia hantar buku sama waktu aku nak ambik buku. Ya Allah. tapi dapat pandang sekilas je sbb ye la malu kot. Dia pun memang dah tahu aku ada hati dekat Dia dulu. Tapi aku still maintain biar je dia buat hal dia aku buat hal aku. lepastu pulak aku tk boleh lama lepas je ambik buku tak boleh nak lepak or borak sbb ayah dah tunggu dekat luar so jalan je la terus balik dgn aishah. Serious talk la kan, tengok je buku form 5 makes me scared to face my next year life. I'll give you guys a picture.
Sampai je rumah, terus masak breakfast sbb tak sempat breakfast sebelum pergi sekolah tadi eventhough sebernanya aku ada banyak masa. Malas punya pasal sebab dah get ready nak pergi sekolah.
Jadi lepas dah makan semua, niat dihati nak start study 📖 so aku ambil keputusan tidur sekejap lepas solat zuhur aku study (tiap2 hari niat yang sama tetapi...) Bila mahkluk separuh manusia separuh alien ni dah tidur mula la semuanya kelaut. Yang best, boleh pulak aku mimpi Mika Aaron Jenewein. Hahahah tak masuk akal betul. Actually aku dah sedar dah time pukul 2 tu tapi berat mata punya pasal aku batal kan niat aku macam selalu. HoHoHo. Jadi buat masa ni niat study aku selama ni tak pernah lagi tercapai dalam masa yang sama aku takut sbb dah byk buang masa kot. NEXT YEAR SPM KOT!! 😖
then bangun pukul 3 terus solat zuhur. sekali lagi aku berniat nak study lepas ambik air suam dekat bawah. Tiba- tiba.... botol air aku bau busuk jadi aku rendam la dalam sabun sekejap. Sementara nak tunggu bau busuk tu hilang aku tengok la tv cerita "The visit" yang aku record semalam. Ingatkan lepas habis tengok "The visit" terus nak naik atas tapi terjumpa pulak cerita "kayangan" dekat astro citra kot. tengok la lagi sampai habis, kebetulan cerita tu pun memang nak habis. Jadi lepas nak spend almost 2 hours dekat bawah pukul 5 aku naik then terus solat asar. Lepas solat asar niat aku bertukar menjadi aku study malam. Dan malam ni, sekarang ni aku tengah menaip benda alah ni. HoHoho. Sebab dah lama tak update blog. rindu pulak.
So that was my day.
p/s: gambar dan kesalahan akan dipost dan dibetulkan kemudian. 😂😂
Dah bulan december dah untuk tahun 2016 ni, dan ini bermakna hari jadi aku pun dah dekat. hehe. dont forget to grab me some presents 🎁.
Jadi, bermula dari bulan ni, waktu anda membaca entry ini aku akan mula mengupdate blog dengan menggunakan both language iaitu dalam bahasa melayu or in english. kalau aku tahu bahasa korea jadi 3 bahasa, kalau aku tahu japenese jadi 4 bahasa kalau eh dah dah. entah bila aku nak belajar semua bahasa tu. english aku pun kelaut.
Sebernanya ada sebab kenapa aku nak mula tulis entry dalam bahasa melayu dan sebabnya ialah aku ada jumpa macam reminder la or notification yang pihak blogger ni bagi dekat aku. dia cakap apa entah tapi yang aku faham dia kata "tulis entry dalam bahasa melayu mungkin boleh tambahkan pembaca blog which is aku tahu tak ada siapa pun yang interested nak baca blog aku yang tah pape ni. Tapi if korang yang tengah baca ni aku ucap taniah la kerana telah menjinak - jinak kan diri untuk mengetehui pasal mahluk Allah yang macam separuh manusia separuh alien 👽 ni. Hahah.
So untuk bulan ni ada beberapa perkara yang aku kene laksanakan iaitu study for my seriousness exam next year which is my spm, and make a little changes about myself to be a better person for the future. alamak dah start minah saleh balik dah. 😅 dan ada lah lagi perkara - perkara yang bakal aku lakukan sepanjang bulan 12 ni.
Seterusnya (dah macam karangan bm pulak dah, tak pe la practice make perfect ), hari ni a few things happen to me, okey first hari ni pagi je aku kene siap untuk pergi sekolah untuk ambik buku teks form 5. Sebernanya aku tak nak pergi hari ni (first sbb ingat nak suruh mama je pergi ambikkan, scd sbb malas nak tayang muka dkt sekolah) tapi bila tengok balik jadual untuk ambil buku teks hari ni....... jeng jeng ternampak pulak kelas Dia kene hantar buku hari ni tapi waktu berlainan. Jadi aku mcm semangat sikit la nak pergi tapi aku tak sangka pun akan dapat jumpa dia. Boleh pulak dia hantar buku sama waktu aku nak ambik buku. Ya Allah. tapi dapat pandang sekilas je sbb ye la malu kot. Dia pun memang dah tahu aku ada hati dekat Dia dulu. Tapi aku still maintain biar je dia buat hal dia aku buat hal aku. lepastu pulak aku tk boleh lama lepas je ambik buku tak boleh nak lepak or borak sbb ayah dah tunggu dekat luar so jalan je la terus balik dgn aishah. Serious talk la kan, tengok je buku form 5 makes me scared to face my next year life. I'll give you guys a picture.
Sampai je rumah, terus masak breakfast sbb tak sempat breakfast sebelum pergi sekolah tadi eventhough sebernanya aku ada banyak masa. Malas punya pasal sebab dah get ready nak pergi sekolah.
Sedap kan, semua tu hasil dari beli frozenfood dekat NSK minggu lepas. Lol 😆.
Jadi lepas dah makan semua, niat dihati nak start study 📖 so aku ambil keputusan tidur sekejap lepas solat zuhur aku study (tiap2 hari niat yang sama tetapi...) Bila mahkluk separuh manusia separuh alien ni dah tidur mula la semuanya kelaut. Yang best, boleh pulak aku mimpi Mika Aaron Jenewein. Hahahah tak masuk akal betul. Actually aku dah sedar dah time pukul 2 tu tapi berat mata punya pasal aku batal kan niat aku macam selalu. HoHoHo. Jadi buat masa ni niat study aku selama ni tak pernah lagi tercapai dalam masa yang sama aku takut sbb dah byk buang masa kot. NEXT YEAR SPM KOT!! 😖
then bangun pukul 3 terus solat zuhur. sekali lagi aku berniat nak study lepas ambik air suam dekat bawah. Tiba- tiba.... botol air aku bau busuk jadi aku rendam la dalam sabun sekejap. Sementara nak tunggu bau busuk tu hilang aku tengok la tv cerita "The visit" yang aku record semalam. Ingatkan lepas habis tengok "The visit" terus nak naik atas tapi terjumpa pulak cerita "kayangan" dekat astro citra kot. tengok la lagi sampai habis, kebetulan cerita tu pun memang nak habis. Jadi lepas nak spend almost 2 hours dekat bawah pukul 5 aku naik then terus solat asar. Lepas solat asar niat aku bertukar menjadi aku study malam. Dan malam ni, sekarang ni aku tengah menaip benda alah ni. HoHoho. Sebab dah lama tak update blog. rindu pulak.
So that was my day.
p/s: gambar dan kesalahan akan dipost dan dibetulkan kemudian. 😂😂
sincerely,
farisha


Comments
Post a Comment
Feel free to comment semua xD